
Jautājums
Esmu dzirdējis, ka diētiskie atspirdzinošie dzērieni patiesībā var veicināt svara pieaugumu, jo mazkaloriju dzērieni veicina apetīti. Vai tā ir?
Nē. Uzticami pētījumi liecina, ka personas izsalkuma reakcija pēc mazkaloriju atspirdzinošo dzērienu lietošanas neatšķiras no tās, kāda ir pēc ūdens dzeršanas. Ne gāzētie dzērieni, ne kāds cits noteikts ēdiens vai dzēriens nav vainojams liekā svara un aptaukošanās problēmās, ar ko saskaras mūsdienu sabiedrība. Palielināta ķermeņa masa rodas tad, ja jūs uzņemat vairāk kaloriju nekā jūsu organisms patērē, neatkarīgi no tā, kāds ir kaloriju avots. Ķermeņa masas pieaugumu izraisa pārāk daudz kaloriju vai nepietiekama fiziskā slodze.
Pētījumos ir pierādīts, ka ēdieni un dzērieni, kuros izmantoti mazkaloriju saldinātāji, palīdz kontrolēt svaru, un ka cilvēki, kas uzturā lieto produktus ar samazinātu kaloriju daudzumu, kopumā ēd veselīgāk.
Avoti
• Raben A, et al. Sucrose compared with artifi cial sweeteners: different effects on ad libitum food intake and body weight after 10 weeks of supplementation in overweight subjects. American Journal Clinical Nutrition, 76:721–729, 2002.
• Sigman-Grant MJ and Hsieh G. Reported use of reduced-sugar foods and beverages refl ect high-quality diets. Journal Food Science, 70:S42-46, 2005.
• Renwick AG. Intense sweeteners, food intake, and the weight of a body of evidence Physiology Behavior, 55:139-143, 1994.








